Guide til dit arrangement

Denne guide er til dig, som skal afholde et arrangement i din virksomhed, men hvor du er i tvivl om du har husket det hele. Vi har derfor lavet en guide, så du er sikker på at dit arrangement bliver helt igennem fantastisk. Nogle af tingene er nice-to-have, men hvis du har mulighed for det, synes vi at du bør anskaffe det.

Velkomsten

Det er vigtigt at dine gæster får den bedste velkomst, som overhovedet er muligt. Det betyder at de skal tages godt imod af dig, hvor du lige hurtigt snakker med dem. På den måde kan du være sikker på at du når at snakke med alle, hvis det er et større arrangement. Du skal byde dem en lækker velkomstdrink, som vigtigst af alt nemlig er kold. Det er altid en god idé at have små madbider til at være i lokalet. Du har have tjener, som kan gå rundt med mad og drikkevarer, som der tilbydes gæsterne. Du kan også dække flere bord op, hvor de vil kunne finde de forfriskende drikkende og den lækre mad.

Gæsterne skal føle sig komfortable

Et must for dig som vært er, at dine gæster føler sig komfortable. Selvom det er et businessarrangement, skal du ikke puste dem i nakken og det skal andre heller ikke. Det er vigtigt, at du husker at snakke personligt med dem, så det ikke kun går op i arbejde og pligt. Man kan derfor anskaffe sig forskellige genstande, som gør at det vil blive løsnet lidt mere op. Du kan eksempelvis leje en massagestol, hvor dine gæster kan få slappet af. Hvis du anskaffer dig én, bør du ikke selv benytte den, men lade dine gæster om det.

Du bør også have lidt baggrundsmusik på, men stadig uden at det vil være for højt. Det må endelig ikke overdøve dine gæsters samtaler. Bare have lidt loungemusik på, hvor der stadig kan føres samtaler i rummet. På den måde vil der altid være lidt i baggrunden uden at der vil blive helt stille, hvis en samtale dør. Vi skal jo nødigt have, at dine gæster føler, at det er et akavet arrangement.

Når dit arrangement slutter, er det vigtigt, at du får hilst og sagt farvel til alle dine gæster og fremmødte. Stil dig ved døren og enten give hånd til dem eller kram dem. Det er alt afhængigt af, hvor I er henne i stadiet. Sig et par ord om, hvor taknemlig du er for deres fremmøde, så er den hjemme.